Легенда за произхода на Са Че

В търсене на  Знание, група от четири човека стигнала до езерото Манасаровар. Те пътешествали на бял бик с черно ухо, който носил техния багаж.

Неочаквано над езерото се появил друг бик и двата бика започнали да се бият. Бикът от езерото бил невероятно силен и стопанинът на другия бик, Мачигпелки Дорджи, в яростта си разбил главата му с пръчка.

Раненият бик се скрил в езерото. След този инцидент от езерото се появила красива жена, украсена със скъпоценности.

Кьянг Го Намкха я попитал: «Коя сте вие?Къде отивате?»

Тя отговорила: «Аз съм дъщеря на краля на нагите. Защо разбихте главата на моя бик? Защо всички вие сте дошли тук? Какво искате? Къде отивате?»

Кьянг Го Намкха отговорил: «Ние дойдохме , за да ни научите на изчисления и ние ви молим да ни простите, че наранихме вашия бик».

Тя отговорила: « Какви изчисления искате и какво ми носите като дарове?»

Кьянг Го Намкха отвърнал, че носи злато, Мачигпелки Дорджи предложил своя бик, Сидпа Тулге Миво поднесъл златен слитък с размери на овца, Чонгро Митсар Ташинг предложи своя кон.

Дъщерята на царя на нагите приела тези дарове и им заповядала да донесат пясък и бавно да го изсипят пред нея.

По този начин тя показала за търсещата четворка подробни изчисления, които по-късно станали извесни като Са Че.

тибетска геомантия
тибетски молитвени флагчета

Въведение в Са Че.

Върху елементите на всеки човек  различно влияние оказват елементите на посоката, в която той се намира в дадения момент. В резултат на дисхармонията между тези елементи, могат да се развият редица болести.

При оценка на обекта, се отчитат природните  образувания на земната повърхност и очертанията на небето.

След това се провежда оценка на обекта, съобразно определени критерии.

 В Са Че местоположението на гробището има много важно значение.

По тази причина се оценяват благоприятното и неблагоприятното място на гробището в дадената местност, в съответствие с трите жизнени сили (Сог-Лю-Ванг танг), душата (Ла) и съзнанието (Сем).

Жизнената сила може да бъде отсечена от демоните, така както съзнанието следва кармата,  душата (Ла) напуска тялото след смъртта и може да остане на гробището.

Ето защо, ако гробището е разположено на правилното място, то срокът на живота на Ла ще се увеличава, вследствие на това живите родственици ще бъдат щастливи.

Възможна е и диаметрално противоположна ситуация, в резултат на която ще има болести и нещастия. Говори се, че ако трупът се намира в лошо Са Че, то в този случай, могат да пострадат и животните, не само живите родственици.

 

Нанг Че – избор на място за строителство на дом и необходимите за тази цел наблюдения.

Всички ние сме изпитвали последствията от пренасянето в нов дом. Мястото за строеж на дома оказва огромно влияние върху нашия живот, благополучие, здраве, отношение с близките и т.н.

Изборът на място за строителство е неотменна част от Са Че.

Особено важно е да се избере място на разположение на кухнята. В кухнята,  особено важно е:

  • мястото, където се разполага печката или  плочите за  готвене,
  • резервоара с вода или водопровода,
  • килера или както го наричат тибетците Алмира
  • и посоката на входа и изхода от дома.

Всички тези параметри са крайно важни и непременно трябва да се отчетат. Несъблюдаването на  правилата, ще води до дисхармония в семейството, лошо здраве, упадък на благосъстоянието, емоционални сривове и т.н.

При появата на признаци на намаляване на благосъстоянието, често случващи се неприятности с членовете на семейството, е необходимо да се внесат изменения в постройката или да се смени мястото на живот и това непременно ще допринесе за подобряване на състоянието към по добро.

 

Четири условия за правилно построяване на дома


  • Посока на главния вход: Това трябва да е много красива врата или параден вход в посока Изток или Юг.

  • Място за готвене: най-добрата посока за разположение на мястото за приготвяне на храната е Запад.

  • Разположението на източника на водата в дома: в Южна посока

  • Разположението на килера:  трябва да е на тъмно място, където домакинството пази основните си хранителни запаси, често това е ъгъл на дома. В този шкаф се съхраняват съдовете и рафтовете са в непосредствена близост до него. Посоката е Север.


Когато се спазят  ключовите позиции, с лекота се изменят негативните ситуации,  постига се хармония и позитивизъм в живота, избягват се вредни влияния, лесно се преодоляват различни препятствия. Постига се   успех и градивно се използват условията на обкръжаващото пространство за развитие.

 

 

Метод на търсене на положителни и негативни възвишения, намиращи се до вашия дом

Изследвайте  в дясно и в ляво, непосредствено, както и в посоката зад къщата. Целта е да  се установи:

  • благоприятната и неблагоприятната Вода,
  • благоприятния и неблагоприятния път,
  • благоприятното и неблагоприятното Дърво,
  • благоприятните и  неблагоприятните възвишения и планини.

Изучете и четирите направления, както и:

  • Добро и лошо гробище.
  • Има или няма наблизо Ступа.
  • Скрито съкровище.
  • Манастир или място за отшелничество.
  • Изследвайте дома.
  • Година на мъжки или женски знак от 12 животни.
  • Изучаване на основата, фундамента.
  • Проучване на добър и лош Лен.

 

Пример за добро СаЧе

Схема за добро Са Че

 

По времето на царуването на крал Сонгтен Гампо, бил построен храм. В резултат на правилно направените изчисления, в Тибет се развил  Будизма. Крал Трисонг Децен помолил астролога Бидже Тенпа да провери Са Че на мястото, в което се строи Храмът Самье Цуглаг Кханг. Астрологът изследвал мястото за позитивни знаци и отговорът му бил– «В мястото има добра Са Че».

« Хълмът, който се намира близо до големия манастир Самье е като бяла раковина Кхон скачаща в небето.

Другият хълм, също наблизо да големия манастир Самье, прилича на тюркоазен лъв, скачащ в небето.

Хълмът на изток е като цар, седящ на възглавница.

Четвъртият хълм е като купчина скъпоценности.

Долината е като отварящ се лотус.

Червените скали са като коралов лъв , скачащ към небето, което е подобно на меко масло или повърхността на сметана.

Южната река е подобна на зелен тюркоазен дракон, който се разхожда в небето.

Четирите планини, които символизират увеличаване на богатството, хълмът «чобо» като съвършена скъпоценност, която означава, че святата приемственост трябва да се прояви в тези места;

няколко хълма, приличащи на камък  вушанг и камък скарчунг  които означават, че хората се наслаждават на своето щастие и имат дълъг живот;

занг ги ру лаг –  възможно е да се роди умен министър, но може да се появи конфликт и дори открито противопоставяне ,  защото черната планина изглежда като разгневен монгол

и т.н. и като се изучи цялата Са Че са били намерени щастливи предзнамнования.

източник

Легенда за произхода на Са Че. Въведение в Тибетската Геомантия.
Сподели

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *